Jurim Gulbim nepietiek ar savu algu, vēl vajag BMW X5 uz uzņēmuma rēķina
Ja uz ielas ieraugāt dārgu un jaunu - 2015. gada izlaiduma - apvidus automašīnu BMW X5 Xdrive 30D ar valsts reģistrācijas numuru FE4610, tad ziniet, ka jums garām ir pabraucis SIA Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.
Ja uz ielas ieraugāt dārgu un jaunu - 2015. gada izlaiduma - apvidus automašīnu BMW X5 Xdrive 30D ar valsts reģistrācijas numuru FE4610, tad ziniet, ka jums garām ir pabraucis SIA Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis: valsts kapitālsabiedrības vadītājam visām dzīves vajadzībām nepietiek ar 32,6 tūkstošu eiro vidējiem mēneša ienākumiem, tāpēc šī automašīna tieši viņa vajadzībām iegādāta uz uzņēmuma rēķina.
Pats Gulbis, kurš pērn asi iestājās pret t.s. "solidaritātes nodokļa" ieviešanu, kas liktu maksāt lielākus nodokļus no viņa saņemtajiem ienākumiem, nevēlējās atbildēt ne uz vienu Pietiek jautājumu saistībā par to, vai tiešām viņam ikdienas vajadzībām nepietiek ar 392 tūkstošu eiro kopējo gada atalgojumu Lattelecom(2014. gada dati), ka ir nepieciešams tieši viņa vajadzībām domātu auto iegādāties uz uzņēmuma rēķina.
Savukārt Lattelecom pārstāve Līga Bite vispirms portālam Pietiek mēģināja apgalvot, ka "automašīnas personiskajām vajadzībām netiek lietotas uz „uzņēmuma rēķina”", jo "visi Lattelecom darbinieki, tostarp galvenais izpilddirektors, kas uzņēmuma automašīnu lieto darba un personiskajām vajadzībām, par to no savas algas maksā nomas maksu, kompensē degvielas izmaksas un nomaksā piemērojamos nodokļus".
Taču Pietiek rīcībā esošā informācija liecina, ka Lattelecom oficiālajā atbildē minētā nomas maksa, ko par arī personiskajām vajadzībām izmantoto jauno auto maksājot Gulbis, patiesībā ir ārkārtīgi simboliska un tāda noteikta tieši pēc Gulbja "lūguma" viņa paša vadītajam uzņēmumam.
To netieši apliecināja arī Lattelecom pārstāve Bite, no Pietiek jautājuma, cik liela mēnesī ir šī nomas maksa konkrētajai automašīnai, mēģinot izvairīties ar skaidrojumu, ka "LattelecomGalvenais izpilddirektors sedz ekspluatācijas izmaksas proporcionāli faktiskajam auto izmantošanas privātām vajadzībām apjomam". Pats Gulbis uz šo jautājumu nevēlējās atbildēt.
Savukārt uz precizētu jautājumu, tieši cik liela mēnesī ir šī nomas maksa konkrētajai automašīnai un, ja summas pa mēnešiem mainās, tad kāda ir bijusi nomas maksa par 2015. gada novembri un par 2015. gada decembri, Lattelecom atbildēt vairs nevēlējās, norādot, ka "nekādu komentāru nebūs".
Kā zināms, SIA Lattelecom kontrolpakete pieder Latvijas valstij, savukārt Gulbis ir otra vislabāk apmaksātā amatpersona .valsts kontrolēto kapitālsabiedrību vadītāju vidū.