Mūžībā devusies kinofilmas MIRĀŽA zvaigzne, izcilais lietuviešu aktieris Reģimants Adomaitis
Smalkās aprindas Skumja ziņa
Atvadu foto un video.
Publicēts: , Komentāri: 2
85 gadu vecumā mūžībā devies izcilais Lietuvas teātra un kino aktieris Reģimants Adomaitis. Aktierim bija vēzis smagā stadijā, un nesen viņš paziņoja, ka pārtrauc ārstēšanos.
"Viņš ļoti nožēloja, ka mūža pēdējos gados vairs nevarēja strādāt teātrī; viņam kļuva grūti staigāt, pasliktinājās redze. Taču viņš joprojām gribēja darboties teātrī un tādēļ dzīvoja," stāsta Adomaiša kolēģis, aktieris Jozs Budraitis.
Adomaitis filmējies daudzās padomju laika filmās, bet Latvijas skatītājiem viņš labi palicis atmiņā ar galveno lomu Rīgas kinostudijas detektīvdrāmā “Mirāža”. Viņš bija galvenais bandas vadonis Frenks Morgans.
ATVADU FOTOGALERIJA REĢIMANTA ADOMAIŠA PIEMIŅAI KOPĀ AR MIRĀŽAS ZVAIGZNĒM
Reģimants Adomaitis dzimis 1937. gada 31. janvārī Šauļos inženiera ģimenē. Savulaik absolvējis Viļņas universitātes Fizikas un matemātikas fakultāti, bet paralēli sācis apgūt arī aktiera profesiju un absolvējis Viļņas konservatorijas aktiermākslas nodaļu.
Sākumā strādājis Marijampoles teātrī, no 1963. līdz 1967. gadam bijis Kauņas Drāmas teātra aktieris, bet 1967. gadā pārgāja strādāt uz Lietuvas Nacionālo drāmas teātri Viļņā.
Adomaitis bija arī kino un TV režisoru iecienīts aktieris. Kopā viņš filmējies vairākos desmitos filmu.
Rīgas kinostudijas režisors Aloizs Brenčs viņam piedāvāja lomu 1983. gada trīssēriju detektīvfilmā “Mirāža”, kur Adomaitis filmējās kopā ar latviešu aktieriem Mārtiņu Vilsonu (Kitsons), Mirdzu Martinsoni (Džinija) un Intu Burānu.
Detektīvgrāvēja bandā filmējās arī ukraiņu aktieris Boriss Ivanovs (Džipo), kurš miris 2002.gadā. Savukārt aktieris Ints Burāns (Bleks) mūs pameta 2008.gadā.
Adomaitis filmējies arī Aloiza Brenča pēdējā filmā “Anna” (1996), kas vēsta par 16. gadsimta mūķenes dzīvi.
Padomju kinofilmās viņš spēlējis kopā arī ar citiem latviešu aktieriem, piemēram, filmā “Neviens negribēja mirt” (1966) piedalījās arī Vija Artmane, bet 1970. gada filmā “Karalis Līrs” viņš filmējās kopā ar Elzu Radziņu un Kārli Sebri.
Adomaiša sieva Eugēnija Bajorīte (1941–2011) bija lietuviešu aktrise un dziedātāja; viņiem ir dēli Vītauts, Ģedimins un Mindaugs.
Mārtiņš Vilsons un Mirdza Martinsone ciemojās pie Reģimanta Adomaiša Lietuvā: Filmas "Mirāža. Filmas arheoloģija" filmēšanā - to varat noskatīties LTV platformā šeit.
Uzziņai:
«Filmas arheoloģija. Mirāža» piedāvā uz mirkli atgriezties astoņdemitajos, kad Rīgas kinostudija bija kino fabrika, mums bija skaistākie aktieri, bet filmu skatījās miljoni skatītāju, kuri ticēja uz ekrāna radītajai pasaulei.
«Filmu arheoloģija» pievēršas detektīvžanra pētniecībai, kas bija režisora Aloiza Brenča radošās darbības stiprākā puse, un spodrināja Rīgas kinostudijas atpazīstamību toreizējā PSRS teritorijā. Aloiza Brenča detektīvi piedāvāja skatītājiem intriģējošu vakara izklaidi ar žanra specifikai atbilstošām izpausmēm: ieroči, pakaļdzīšanās, laupīšana, noziedzība. ASV kriminālliteratūras klasiķa Džeimsa Hedija Čeiza romāns «Visa pasaule kabatā» 1974. gadā bija nopublicēts žurnālā «Zvezda», un tā nonāca arī režisora Aloiza Brenča redzeslokā.
Aktieris Mārtiņš Vilsons 36 gadus pēc pirmizrādes sēdīsies pie tā paša filmas auto «pontiaks» stūres un palīdzēs dzīt pēdas «Mirāžas» liecībām, sākot ar arhīva dokumentiem, filmēšanas vietām un beidzot ar aizkustinošām tikšanās reizēm ar tā laika filmas partneriem. Kā izveidojās romantiskais gangsteru pāris ar aktrisi Mirdzu Martinsoni?
Ko slēpj arhīvā atrastās «Mirāžas» kino proves? Un kā Padomju Savienībā bija iespējams ticami uzfilmēt pārliecinošu Ameriku, kad kokakolas bundžiņa šķita brīnums? Mākslinieki pārkrāsoja cigarešu paciņas un uzstādīja lielceļa reklāmas plakātus, aktieriem šuva izaicinošus filmas kostīmus. Pa visu Baltiju tika meklētas ārzemju automašīnas.
VIENA NO PĒDĒJĀM DOKUMENTĀLAJĀM FILMĀM UN INTERVIJA AR ADOMAITI
"Viņš ļoti nožēloja, ka mūža pēdējos gados vairs nevarēja strādāt teātrī; viņam kļuva grūti staigāt, pasliktinājās redze. Taču viņš joprojām gribēja darboties teātrī un tādēļ dzīvoja," stāsta Adomaiša kolēģis, aktieris Jozs Budraitis.
Adomaitis filmējies daudzās padomju laika filmās, bet Latvijas skatītājiem viņš labi palicis atmiņā ar galveno lomu Rīgas kinostudijas detektīvdrāmā “Mirāža”. Viņš bija galvenais bandas vadonis Frenks Morgans.
ATVADU FOTOGALERIJA REĢIMANTA ADOMAIŠA PIEMIŅAI KOPĀ AR MIRĀŽAS ZVAIGZNĒM
Reģimants Adomaitis dzimis 1937. gada 31. janvārī Šauļos inženiera ģimenē. Savulaik absolvējis Viļņas universitātes Fizikas un matemātikas fakultāti, bet paralēli sācis apgūt arī aktiera profesiju un absolvējis Viļņas konservatorijas aktiermākslas nodaļu.
Sākumā strādājis Marijampoles teātrī, no 1963. līdz 1967. gadam bijis Kauņas Drāmas teātra aktieris, bet 1967. gadā pārgāja strādāt uz Lietuvas Nacionālo drāmas teātri Viļņā.
Adomaitis bija arī kino un TV režisoru iecienīts aktieris. Kopā viņš filmējies vairākos desmitos filmu.
Rīgas kinostudijas režisors Aloizs Brenčs viņam piedāvāja lomu 1983. gada trīssēriju detektīvfilmā “Mirāža”, kur Adomaitis filmējās kopā ar latviešu aktieriem Mārtiņu Vilsonu (Kitsons), Mirdzu Martinsoni (Džinija) un Intu Burānu.
Detektīvgrāvēja bandā filmējās arī ukraiņu aktieris Boriss Ivanovs (Džipo), kurš miris 2002.gadā. Savukārt aktieris Ints Burāns (Bleks) mūs pameta 2008.gadā.
Adomaitis filmējies arī Aloiza Brenča pēdējā filmā “Anna” (1996), kas vēsta par 16. gadsimta mūķenes dzīvi.
Padomju kinofilmās viņš spēlējis kopā arī ar citiem latviešu aktieriem, piemēram, filmā “Neviens negribēja mirt” (1966) piedalījās arī Vija Artmane, bet 1970. gada filmā “Karalis Līrs” viņš filmējās kopā ar Elzu Radziņu un Kārli Sebri.
Adomaiša sieva Eugēnija Bajorīte (1941–2011) bija lietuviešu aktrise un dziedātāja; viņiem ir dēli Vītauts, Ģedimins un Mindaugs.
Mārtiņš Vilsons un Mirdza Martinsone ciemojās pie Reģimanta Adomaiša Lietuvā: Filmas "Mirāža. Filmas arheoloģija" filmēšanā - to varat noskatīties LTV platformā šeit.
Uzziņai:
«Filmas arheoloģija. Mirāža» piedāvā uz mirkli atgriezties astoņdemitajos, kad Rīgas kinostudija bija kino fabrika, mums bija skaistākie aktieri, bet filmu skatījās miljoni skatītāju, kuri ticēja uz ekrāna radītajai pasaulei.
«Filmu arheoloģija» pievēršas detektīvžanra pētniecībai, kas bija režisora Aloiza Brenča radošās darbības stiprākā puse, un spodrināja Rīgas kinostudijas atpazīstamību toreizējā PSRS teritorijā. Aloiza Brenča detektīvi piedāvāja skatītājiem intriģējošu vakara izklaidi ar žanra specifikai atbilstošām izpausmēm: ieroči, pakaļdzīšanās, laupīšana, noziedzība. ASV kriminālliteratūras klasiķa Džeimsa Hedija Čeiza romāns «Visa pasaule kabatā» 1974. gadā bija nopublicēts žurnālā «Zvezda», un tā nonāca arī režisora Aloiza Brenča redzeslokā.
Aktieris Mārtiņš Vilsons 36 gadus pēc pirmizrādes sēdīsies pie tā paša filmas auto «pontiaks» stūres un palīdzēs dzīt pēdas «Mirāžas» liecībām, sākot ar arhīva dokumentiem, filmēšanas vietām un beidzot ar aizkustinošām tikšanās reizēm ar tā laika filmas partneriem. Kā izveidojās romantiskais gangsteru pāris ar aktrisi Mirdzu Martinsoni?
Ko slēpj arhīvā atrastās «Mirāžas» kino proves? Un kā Padomju Savienībā bija iespējams ticami uzfilmēt pārliecinošu Ameriku, kad kokakolas bundžiņa šķita brīnums? Mākslinieki pārkrāsoja cigarešu paciņas un uzstādīja lielceļa reklāmas plakātus, aktieriem šuva izaicinošus filmas kostīmus. Pa visu Baltiju tika meklētas ārzemju automašīnas.
VIENA NO PĒDĒJĀM DOKUMENTĀLAJĀM FILMĀM UN INTERVIJA AR ADOMAITI
Komentāri
edvīns 11.07.2022 22:00
Izskatās ka fergs nav saņēmis laikus poti, tāpēc šim jumts konkrēti aizbraucis
2▲
0▼
↺atbildēt
RIP 27.06.2022 02:18
Ak, Dies, cik skumji
2▲
0▼
↺atbildēt
Pievienot Komentāru
Jaunākās