Kopš 1947. gada Rīgas transporta sirds un dvēsele bija, ir un būs trolejbusi. Rīdzinieki un pilsētas viesi ik dienu dodas darba un personīgajās gaitās ar šo dabai draudzīgo transporta līdzekli. Skaita ziņā Rīgā ir 23 trolejbusu maršruti un divi šī elektrotransporta depo, kas uztur vairāk kā 300 trolejbusu vagonus. Latvijas sirdī pasažieru pārvadājumi trolejbusos ir ļoti populāri - vēl neviens vagons ielās tukšs nav redzēts...

Pēc 12 gadiem Rīgā vairs nebūs trolejbusu, pēkšņi paziņojis Rīgas vicemērs Andris Ameriks. Viņa pārstāvētās partijas programmā norādīts, ka galvenās Rīgas prioritātes būšot ielu un tiltu remonti, kā arī sabiedriskā transporta parka atjaunošana.


Politiķis partijas «Gods kalpot Rīgai» (GKR) kongresā stāstīja par rīcības plānu Rīgai tuvākajiem četriem gadiem, kuru partija atbalstīja. Plāns sastāv no 14 punktiem par to, kā Rīgai būtu jāattīstās, un tā stūrakmens ir spēcīgas apkaimes.

Plānā ir sadaļa par «ērtu un patīkamu ceļu uz mājām, darbu un skolu». Tajā norādīts, ka paredzēts turpināt atjaunot sabiedriskā transporta parku, bet viena no galvenajām prioritātēm būs ielu un tiltu remonti.

Rīcības plāns paredz sākt Skanstes tramvaja līnijas būvniecību, pabeigt 4.maršruta tramvaja līnijas pāreju uz zemās grīdas tramvajiem, kā arī pakāpenisku pāreju uz sabiedrisko transportu, ko darbinās ūdeņraža dzinēji. Ameriks sacīja, ka pēc 12 gadiem Rīgā trolejbusu nebūs.


GKR plāns paredz viedo tehnoloģiju ieviešanu, mazinot sastrēgumus un piesārņojumu. Tāpat tajā paredzēti citi uzdevumi. Partijas kongress šodien, 2017.gada 4.novembrī, atbalstīja šo rīcības plānu.

Izsakiet savu viedokli komentāru sadaļā.


Uzziņai:


Lēmums par trolejbusu satiksmes izveidošanu Rīgā tika pieņemts 1947. gada sākumā. Tā paša gada februārī tika atklāts pirmais mācību trolejbusu maršruts no Brasas dzelzceļa stacijas līdz Gaisa tiltam. Tā kopējais garums bija aptuveni kilometrs, kustību tajā nodrošināja divi lietoti Jaroslavļas Autobusu rūpnīcā būvēti JaTB trolejbusi.

Pirmais regulārais trolejbusu maršruts tika atklāts 1947. gada 4.novembrī, pulksten 16.30, Krišjāņa Valdemāra ielas un Kalpaka bulvāra krustojumā. Trolejbusi jaunizveidotajā maršrutā kursēja no Viesturdārza līdz Valmieras ielai. 1947. gada nogalē ekspluatācijā atradās trīs trolejbusi: divi JaTb tipa transportlīdzekļi un viens Maskavas Aviācijas rūpnīcā būvēts MTB-82 tipa trolejbuss. Sākotnēji transportlīdzekļi bāzējās 1. tramvaju depo (tagadējais 5. tramvaju depo) teritorijā Brīvības ielā. Vēlāk, pārveidojot 2. tramvaju depo par trolejbusu parku, tie tika pārvietoti uz tagadējo 1. trolejbusu parku Ganību dambī. 1947. gadā ar trolejbusiem tika pārvadāti nedaudz vairāk kā 169 tūkstoši pasažieru.

1948. gadā tika atklāta trolejbusu līnija no Centrāltirgus uz Sarkandaugavu, ko drīz pēc tam pagarināja līdz Mežaparkam. Piecdesmitajos gados trolejbusu parks tika papildināts ar Engelsā (Krievija) ražotajiem trolejbusiem.

1961. gadā tika atklātas divas jaunas trolejbusu līnijas - 7. uz Āgenskalnu un 9. uz Buļļu ielu.

Pirmie Čehijā ražotie Škodas markas trolejbusi, kas bija tehniski pārāki par Krievijā ražotajiem trolejbusiem, Rīgā sāka kursēt 1961. gadā, bet pilnībā tika noņemti no ekspluatācijas 2001. gadā. Kopumā tika izmantotas 10 šī modeļa trolejbusu versijas. Pirmie bija Škoda 12Tr14 trolejbusi, kas tika saņemti 1969. gadā un pirmie tika norakstīti jau 1984. gadā un beidzot ar Škoda 12TrH29 trolejbusiem, kurus sāka saņemt 1981. gadā un pēdējais tika norakstīts 2001. gadā.

Pirmos nākamās paaudzes Škodas trolejbusus Škoda 14Tr01 Rīgas pilsēta sāka saņemt 1982. gadā un ekspluatācijā pirmie jaunā tipa trolejbusi tika nodoti 1983. gada 21. februārī. Nākamās modifikācijas Škoda 14Tr02 trolejbusi parādījās sākot no 1984. gada un tika iepirkti līdz pat 1989. gadam. Savukārt no 1989. gada līdz 1991. gadam tika iepirkti posmainie trolejbusi Škoda 15Tr.

90. gadu beigās tika uzsākta trolejbusu parka atjaunošana, tika iepirktas trolejbusu Škoda 14Tr un Škoda 15Tr uzlabotās versijas, attiecīgi - Škoda 14TrM un Škoda 15TrM. Bet 1999. gadā eksperimenta kārtā tika iepirkts viens rūpnīcas "Belkomunmaš" ražotais trolejbuss AKSM-333, 2001. gadā tika saņemti vēl 10 šādi trolejbusi.

Laikā no 2001. gada līdz 2007. gadam tika iepirkti 52 Solaris Trollino 18 trolejbusi. 2007.—2009. gadā tika iepirkti 150 firmas "Škoda" trolejbusi Škoda 24Tr Irisbus, no kuriem lielākā daļa ir aprīkota ar dīzeļģeneratoru, pēc šo trolejbusu piegādes liela daļa Škoda 14Tr trolejbusu tika norakstīti.

No 2014. gada oktobra tiek piegādāti Škoda 27Tr Solaris trolejbusi, pavisam plānots piegādāt 125 trolejbusus, kuri visi būs posmainie un ar dīzeļģeneratoru.