JAUNĀKAIS VIDEO. Asinsstindzinoši. Kadri no notikuma vietas pusdienlaikā Rostovas pie Donas lidostā.

Krievijas pilsētā Rostovā pie Donas, naktī uz sestdienu, 2016.gada 19.martu, nesekmīgas nosēšanās laikā sīkos gabalos saprāgusi pasažieru lidmašīna, nogalinot visus 55 tajā esošos pasažierus un septiņus apkalpes locekļus.

Lēto aviokompāniju laineris FlyDubai Boeing 737-800, kas lidoja no Dubaijas, nosēšanās laikā 3.50 naktī pēc vietējā laika vienkārši netrāpīja uz skrejceļa.

Pagaidām nav pilnībā skaidrs, kas izraisījis avāriju, taču izvirzītas trīs versijas - pilotu kļūda, tehniskas problēmas, kā arī slikta redzamība un asas vēja brāzmas. Sestdienas naktī Rostovā līņājis neliels lietus, kā arī pūtis vējš, kura spēks brāzmās sasniedzis 22 metrus sekundē.

BBC ziņo, ka lidmašīna veikusi vienu neveiksmīgu nosēšanās mēģinājumu, pēc kā divas stundas riņķojusi virs lidostas, līdz mēģinājusi nosēsties otrreiz, taču avarējusi. Daži informācijas avoti vēsta, ka nosēšanās mēģinājumi bijuši divi un šaušalīgā katastrofa notikusi trešajā nosēšanās mēģinājumā.

Lidmašīna piezemējusies aptuveni 250 metrus pirms Rostovas lidostas skrejceļa. Lidaparātam sašķīstot, tā atlūzas izkaisītas aptuveni 3000 kvadrātmetru platībā.

Bojā gājuši visi 62 cilvēki: 44 no 55 lidmašīnas pasažieriem bijuši Krievijas pilsoņi, astoņi Ukrainas pilsoņi, divi Indijas pilsoņi un viens Uzbekistānas pilsonis. Lidmašīnas apkalpes locekļu vidū bijis viens Krievijas pilsonis, bet pārējie - Kipras, Spānijas, Kolumbijas, Kirgizstānas un Seišelu salu pilsoņi.

Jaunākajam aviokatastrofas upurim ir tikai pieci gadi, betkopā miruši četri bērni.

Tiek ziņots, ka divas trešdaļas vietu aviolainerī bijušas brīvas, un avioeksperti norāda, ka pustukšu lidmašīnu nosēdināt ir grūtāk. Tomēr jaunākā informācija un trešais video liecina, ka jau īsi pirms nogāšanās lidmašīna ir aizdegusies.

Lidmašīnai bijis pietiekami daudz degvielas, lai nokļūtu līdz rezerves lidlaukam.

Pēc visa spriežot, aviokatastrofas iemesls bija spēcīgās vēja brāzmas, kas sasniedza vētras spēku. Eksperti norāda, ka
tik spēcīgā vējā lidmašīna nedrīkstēja veikt nosēšanos.

«Ja sānu vējš pārsniedz 17 metrus sekundē, veikt nosēšanos jebkādā formātā ir kategoriski aizliegts,» - teic profesionāļi.





Pēdējās pilotu sarunas



Katastrofas vieta rītausmā

 


Lidmašīnas nogāšanās no novērošanas kameras




Aculiecinieka video pēc glābēju ierašanās



Radinieki un draugi, kas nesagaidīja savus mīļos...



                                             FOTOGALERIJĀ KATASTROFAS VIETA