Tas, kas patlaban notiek taksometru nozarē, nav
normāli, šovakar Latvijas Televīzijas raidījumā "Viens pret vienu"
atzina ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens (V).
"Rīgā atgriežas 1990.gadu metodes. Nevar
pieņemt, ka tiek dedzinātas uzņēmuma automašīnas," situāciju, kad
nedēļas laikā nodedzinātas četras kompānijas "BalticTaxi" automašīnas,
komentēja ekonomikas ministrs.
Viņš atzina, ka, pēc Finanšu
ministrijas aplēsēm, ēnu ekonomikas īpatsvars taksometru pakalpojumu
nozarē ir viens no augstākajiem, proti, 80%, kas liek domāt par jaunām
pieejām situācijas risināšanā.
Ministrs nākamnedēļ plāno sasaukt
atbildīgo ministriju pārstāvjus uz sarunu par radikālāku pieeju
taksometru pakalpojumu nozarei. "Iespējams, ir jāpāriet uz patenta
maksas ieviešanu par vienu auto vadītāju, ietverot arī minimālās nodokļu
iemaksas," sacīja Ašeradens.
Jau ziņots, ka nedēļas laikā
nodedzinātas četras kompānijas "BalticTaxi" automašīnas un iemesls
varētu būt pelēkajā ekonomikā strādājošo nevēlēšanās sakārtot nozari un
panākt godīgu konkurenci, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.
Pirms nedēļas naktī autostāvvietā Pļavniekos esot nodedzināts viens
"BalticTaxi" taksometrs, bet svētdien "BalticTaxi" taksometru
autostāvvietā Krustabaznīcas ielā kāds nodedzināja trīs taksometrus.
Tāpat vakar, veicot pakalpojuma sniegšanu, esot piekauts "BalticTaxi"
automašīnas vadītājs, bet pirms nedēļas citu taksometru autovadītāji
liedza taksometra iebraukšanu Vecrīgā, nobloķējot ceļu.
Kā
skaidro uzņēmuma pārstāvis Jānis Naglis, uzņēmuma līdzšinējās darbības
laikā "BalticTaxi" automašīnām veikti vairāki desmiti uzbrukumu un
iemesls tam esot vienkāršs - "BalticTaxi" zīmols iestājies par godīgu
konkurenci un nozares sakārtošanu un, lai mērķus sasniegtu, aktīvi
rīkojies, lai šīs pārmaiņas realizētu dzīvē.
"Nozarei, kurā pēc
Finanšu ministrijas konservatīvākajiem aprēķiniem pelēkā ekonomika ir
80% apmērā, šāda darbība traucē," secina Naglis.
Kā ziņots,
Rīgas dome saistošajos noteikumos, kas regulē taksometru licencēšanas
kārtību, noteikusi ierobežojumus iebraukšanai Vecrīgā un pārvadātājam
noteikusi gada nodevu 300 eiro apmērā. Parastā licence vairs nedod
pārvadātājam tiesības veikt pasažieru pārvadājumus ar vieglo taksometru
Vecrīgā - tam jāsaņem speciālā atļauja.
Arvilam ir labas iezīmes politikā, bet tās darbībā arī populisms - par takšu sakārtošanu runā mēnešiem, bet neko reāli neesi izdarījis, Arvil... Kā tad tā?